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Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clientes

Enviado: 30 mar 2013, 23:18
por RJSC
Renault boss Carlos Tavares has revealed he is prepared to drop a controversial plan to lease batteries for the electric cars his company aims to market in Britain.

In an exclusive interview with Fleet News, the French group's chief operating officer pledged he would authorise a move to include battery packs in vehicle purchase pricing if customers prefer it.

"The whole point of our idea to offer batteries on lease has been to provide our customers with peace of mind and this has been backed up by all the results from our focus group sessions. These are expensive items and we shoulder the cost if they should fail during the lease period.

"But if the feedback we get from our sales network shows that customers prefer to buy the batteries along with the cars, we will change our minds. We'll wait and see how customers respond to the plan before coming to a decision.”

Speaking at the media launch of the Zoe eectric small car in Portugal, he added: "When you are in a pioneering position, you have to accept that there are risks to be taken as well as opportunities. We're not being stubborn over this. The leasing idea was part of our aim retain a competitive edge, but we will listen to what our customers tell us."

The possibility of a U-turn on battery lease was welcomed by Martin Ward, manufacturer relations manager at CAP Monitor, who have refused to make retained value predictions on Renault EV products for the last three years.

"We exist to protect the interests of a lot of business customers who pay us for advice and we have always believed that the battery leasing idea involves legal and insurance implications.

"Everyone knows where they stand when an internal combustion-powered car is leased, but that's just not the case when a vehicle involves a second lease.

“I think the Zoe is a great little car and would love to put a valuation on it, but many fleets don't have the facilities to cope with secondary leasing."

Nissan, Renault’s alliance partner, includes the cost of batteries in the purchase prices of its Leaf electric car range.
http://www.fleetnews.co.uk/news/2013/3/ ... icy/46567/


De realçar:
"But if the feedback we get from our sales network shows that customers prefer to buy the batteries along with the cars, we will change our minds. We'll wait and see how customers respond to the plan before coming to a decision.”
Apelo a todos os que puderem que quando o ZOE for lançado nos concessionários façam um test-drive e no fim digam que se obrigados ao aluguer da bateria, a compra do veículo está fora de questão.
Temos agora a confirmação pelo CEO da Aliança Renault-Nissan de que se houver muita gente a recusar o aluguer na rede de vendas, eles começarão a vender a bateria.

Re: Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clie

Enviado: 30 mar 2013, 23:59
por ruimegas
Concordo com a ideia e irei fazer isso logo que tenha oportunidade.

Re: Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clie

Enviado: 31 mar 2013, 15:07
por mjr
Já o tencionava fazer, e isto reforça a ideia. É que num leasing normal é possível no fim do contrato comprar o carro por um valor estabelecido à partida, mas neste caso nem isso.

Re: Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clie

Enviado: 03 abr 2013, 12:06
por OCasal
Já estive a um passo de fazer isso para o Twizy, fui ao stand, para marcar o teste drive e depois nunca mais me ligaram a agendar! Vê-se o interesse da marca... por isso é que ainda do vi meia duzia deles nas ruas...

Re: Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clie

Enviado: 04 abr 2013, 10:07
por RJSC
OCasal Escreveu:Já estive a um passo de fazer isso para o Twizy, fui ao stand, para marcar o teste drive e depois nunca mais me ligaram a agendar! Vê-se o interesse da marca... por isso é que ainda do vi meia duzia deles nas ruas...
Aqui em Aveiro para o Fluence marcaram logo para o dia seguinte. Mas como aqui há juízo Twizys nem haviam no concessionário, só o Fluence e a Kangoo.

Só há meia dúzia porque é preciso ser muito tolo para pagar 7000€ por um Twizy, 50€ mensais de aluguer de bateria eternamente e levar com frio e chuva pelas portas, quando por 6000€ se pode ter uma moto como as que viram nos encontros com bateria incluída e 120 km de autonomia.
Se só precisarem de 50 km o preço vem para uns 4000€.

Re: Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clie

Enviado: 04 abr 2013, 15:31
por OCasal
Pois! E mesmo motas vê-se poucas!

Re: Renault poderá vender baterias se pressionada pelos clie

Enviado: 04 abr 2013, 17:36
por RJSC
No caso das motas, deve ser como nas de combustão: pouca gente está para andar de mota no dia-a-dia.