Em julho de 2019 comprei um smartwatch na Amazon.es, hoje fiz uma reclamação via chat para accionar a garantia porque o relógio quando se faz chamadas não se houve a pessoa que esta a falar connosco. Agora vem a parte estranha de como a Amazon esta a pedir para proceder para me devolver o dinheiro.
Esta foi a minha conversa no chat com Amazon:
Resumindo. Não querem que devolva o artigo danificado mas só me dão o dinheiro depois de receberem "qualquer coisa" da transportadora, e depois devolvem também o dinheiro que eu gastar com a transportadora se eu apresentar a factura.Yo: order number 403-0147714-*******
i need activate Warranty
Jakeline Nicole:please give me a moment to verify the data in your account and review the order
Yo: the watch when make calls I can't hear the voice of the caller
Jakeline Nicole:in this case I can help you with a refund of the money without however it is necessary to return the product and in this case as it is an international return you must pay the shipping costs with the carrier you hire however do not worry because you send us a copy of the invoice and we will also reimburse the shipping costs
Yo: sorry
i don´t understand
if i don´t need return the product why i need pay shipping costs?
don´t make sense to me
Jakeline Nicole: because i can't create a prepaid return label in portugal, but don't worry i'm telling you that you send us a copy of the invoice and we refund the shipping costs
Yo: ok
Jakeline Nicole:Once your return has been received and processed, we will send you an email with the confirmation of the refund, which will be made to the payment method used for the order. In general, the time that passes from the moment the carrier receives the package until the amount of the refund is reflected can be up to 2 weeks but because it is an international return it can take another week. Please note that, depending on your bank, the processing time for your refund may be longer.
Se eu percebo bem, vou enviar uma caixa vazia, pagar esse valor e só depois é que me devolvem o dinheiro e os portes.
Já alguém passou por isto? É assim que se processa o reembolso da Amazon?