DB de um ID3 Tour (77kWh)

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zeuz
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por zeuz » 13 fev 2021, 20:20

pbaptista Escreveu:
13 fev 2021, 15:14
O banco traseiro para 2 lugares:
Curiosa a solução encontrada para impedir a utilização do lugar central... :)
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zeuz
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por zeuz » 13 fev 2021, 20:23

pbaptista Escreveu:
13 fev 2021, 19:28
Do que tenho lido há 2 versões de 77kWh, embora em Portugal para já só se venda a mais cara, a mais barata na Alemanha custa 42 mil € e ambas têm 4 lugares. O motivo prende-se com o peso, pelo menos é esse o motivo referido na imprensa especializada.
E sim, para mim não é tema, já não me lembro a ultima vez que andei no meu carro com 5 pessoas.
Segundo o artigo sobre o ID.4 no site Km77, nessa zona está eletrónica.

Volkswagen ID.4 (2021) | Información general
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Volkswagen ID.4
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Volkswagen ID.3
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pbaptista
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por pbaptista » 13 fev 2021, 22:04

zeuz Escreveu:
13 fev 2021, 20:23
pbaptista Escreveu:
13 fev 2021, 19:28
Do que tenho lido há 2 versões de 77kWh, embora em Portugal para já só se venda a mais cara, a mais barata na Alemanha custa 42 mil € e ambas têm 4 lugares. O motivo prende-se com o peso, pelo menos é esse o motivo referido na imprensa especializada.
E sim, para mim não é tema, já não me lembro a ultima vez que andei no meu carro com 5 pessoas.
Segundo o artigo sobre o ID.4 no site Km77, nessa zona está eletrónica.
Há uma diferença, o ID4 mesmo tendo o pack de 77 kWh é de 5 lugares.
Volkswagen ID.3 Tour (77kWh), entregue em 12 de Fevereiro de 2021.

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Arad79
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por Arad79 » 13 fev 2021, 22:12

zeuz Escreveu:
13 fev 2021, 20:20
pbaptista Escreveu:
13 fev 2021, 15:14
O banco traseiro para 2 lugares:
Curiosa a solução encontrada para impedir a utilização do lugar central... :)
Estranho. Podiam ter feito um banco mais interessante. Só faltava terem metido arame farpado para ninguém se sentar ali.

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zeuz
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por zeuz » 13 fev 2021, 22:24

pbaptista Escreveu:
13 fev 2021, 22:04
zeuz Escreveu:
13 fev 2021, 20:23
pbaptista Escreveu:
13 fev 2021, 19:28
Do que tenho lido há 2 versões de 77kWh, embora em Portugal para já só se venda a mais cara, a mais barata na Alemanha custa 42 mil € e ambas têm 4 lugares. O motivo prende-se com o peso, pelo menos é esse o motivo referido na imprensa especializada.
E sim, para mim não é tema, já não me lembro a ultima vez que andei no meu carro com 5 pessoas.
Segundo o artigo sobre o ID.4 no site Km77, nessa zona está eletrónica.
Há uma diferença, o ID4 mesmo tendo o pack de 77 kWh é de 5 lugares.
Certo! Isso é referido no artigo! ;)

A justificação, segundo eles, para o ID.3 com bateria de 77kWh ter 4 lugares versus os 5 lugares do ID.4 é a presença de electrónica nessa zona.
O ID.4 apesar de partilhar a mesma plataforma ( MEB ), por ser maior tem um arranjo diferente de alguns elementos da electrónica e isso permite manter os 5 lugares, tal como a restante gama com bateria de menor capacidade.
El ID.4 está construido sobre la misma plataforma modular para vehículos eléctricos (MEB) que el ID.3. La batalla es idéntica (2,77 m), por lo que los 32 cm de diferencia en longitud se ganan en los voladizos. El ID.4 es cuatro centímetros más ancho y siete más alto. En esta ficha se puede ver la diferencia de prestaciones, consumo y autonomía entre un ID.3 y un ID.4 con el mismo motor y batería.
El ID.4 es el segundo modelo de Volkswagen construido sobre la misma plataforma modular para vehículos eléctricos (MEB). El primero fue el ID.3.

La distancia entre ejes es la misma (2771 mm), pero lo que hay en ese espacio, básicamente la batería, no está configurado de igual manera. El ID.3 con la batería de 77 kWh tiene sólo cuatro plazas, algo que no ocurre en el ID.4, que tiene cinco. El ID.3 pierde la plaza central trasera porque en esa zona hay componentes electrónicos que invaden parte del espacio donde debería ir la banqueta. En cambio, en el ID4, Volkswagen ha reubicado esos elementos (seguramente aprovechando el espacio ganado con el aumento de los voladizos). Esta es la imagen de la plataforma y batería de un ID.4 y esta la de un ID.3; comparándolas es fácil ver las diferencias.
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pbaptista
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por pbaptista » 14 fev 2021, 16:03

Na garagem com o EVSE do Apr :)
Anexos
20210214_145250_v2.jpg
Volkswagen ID.3 Tour (77kWh), entregue em 12 de Fevereiro de 2021.

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LuisG
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por LuisG » 14 fev 2021, 19:09

Parabéns pela aquisição, é muito bonito e autonomia real que chega e sobra. Gosto dos 4 lugares.
Saude e muito km`s :clap:
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pbaptista
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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por pbaptista » 15 fev 2021, 01:18

Obrigado Luis. ;)

Com tantos botões lá consegui ajustar o banco, mas ainda não testei o modo massagem :mrgreen:
Descobri que não tenho macaco, nem pneu suplente nem kit de reparação de pneus, fiquei intrigado e fui investigar que tipo de pneu vem no carro e descobri que é um pneu desenvolvido à medida para a Vollkswagen, eventualmente será apenas marketing e as outras marcas de VE também têm algo do género:
Bridgestone brings its groundbreaking ENLITEN Technology to the roads for the first time on key partner Volkswagen’s all-electric ID.3

Bridgestone has collaborated with its long-term partner Volkswagen to bring its groundbreaking lightweight tyre technology to the car manufacturer’s new all-electric ID.3 vehicle. The environmentally friendly ENLITEN Technology, which enables tyres to have a super low rolling resistance while requiring less materials to be created, is being applied by Bridgestone for the first time on Turanza Eco tyres specially engineered for the ID.3.

An eco-friendly vehicle with eco-friendly tyre technology

Created to bring the benefits of e-mobility to more everyday drivers, the long-awaited ID.3 is Volkswagen’s first all-electric vehicle launched to the market. During the ID.3’s development, Volkswagen sought a tyre fitment that offered a high level of performance in both the wet and dry, good braking, long tyre life, and, most importantly, super low rolling resistance. That’s because rolling resistance can have a huge impact on fuel use and, in this case, the ID.3’s battery power operating range.

Bridgestone responded to all these requirements with a custom developed Turanza tyre with ENLITEN Technology. Bridgestone’s new innovative lightweight tyre technology sets a new lowered standard in material use and rolling resistance to deliver significant environmental benefits – perfect for a vehicle created with sustainability front of mind.

ENLITEN Technology tyres demonstrate a rolling resistance that is up to 30 per cent lower than a standard premium summer tyre. (1) This contributes, in a combustion engine vehicle, to a reduction of fuel consumption and CO2 emissions, and significantly extends battery life in an electric vehicle – ensuring that ID.3 drivers can enjoy the vehicle’s maximum range. In addition, tyres with ENLITEN Technology enable further fuel/battery conservation by being reduced in weight by up to 20 percent from equivalent standard premium summer tyres. (1) This equates to up to 2kg fewer raw material resources required to produce every tyre, another environmental benefit from both a resources and final end-of-life stage management standpoint.

On top of that are ENLITEN Technology’s performance benefits. The synergy between the unique materials used to create ENLITEN Technology and a new mixing process has enhanced the technology’s compound wear performance, without compromising on grip. This, combined with a cavity and full 3D pattern design that maximises wet and wear performance, means that ENLITEN Technology improves the vehicle’s handling to help increase driving pleasure and, in the case of the ID.3, meet all of Volkswagen’s performance targets.

A project benefitting from a long history of collaboration

The great history of success between long-time partners Bridgestone and Volkswagen – which includes breaking the electric-powered vehicle lap record on the Nürburgring’s track last year – paid dividends as the tyres were quickly developed to address all of Volkswagen’s requirements.

The early stages of development saw Bridgestone apply its groundbreaking ‘Virtual Tyre Development’ technology to digitally identify the ID.3’s optimum tyre dimensions. As well as quickening the tyre development phase, Virtual Tyre Development also brings significant environmental benefits by ensuring that the tyres don’t need to be physically produced and driven during development and testing.

The Turanza Eco tyres with ENLITEN Technology are available on Volkswagen’s ID.3 in 18, 19, and 20-inch variants. The 19 and 20-inch tyres are equipped with Bridgestone’s B-Seal technology, which ensures temporary air retention in case of a puncture in the tread area, allowing the vehicle to keep going.

Commenting was Karsten Schebsdat, Head of Chassis Development, Volkswagen: “The ID.3 is our biggest launch since the Golf. We knew that the tyres had to be perfect if drivers were going to realise all of the vehicle’s performance and environmental benefits. So we selected Bridgestone and its ENLITEN Technology for the ID.3. The significant reduction of rolling resistance allowed by ENLITEN Technology has a huge impact on the ID.3’s battery conservation, which is very important, especially with there being many questions around electric vehicle range today. ENLITEN Technology can go a long way in helping to change perceptions on the viability of e-mobility. It’s a ground-breaking technology for sure.”

Mark Tejedor, VP Original Equipment at Bridgestone EMIA, also commented: “The recent projects in the all-electric ID family have proved what e-mobility is capable of; in the ID.3 we truly have an electric vehicle that’s designed for everyone. We are very proud at Bridgestone to have helped bring the performance and environmental benefits of ENLITEN Technology to the roads for the first time on Volkswagen’s new all-electric ID.3 vehicle. As a business, we’re committed to providing customisable solutions to Original Equipment Manufacturers, who are our key partners in contributing to the future of mobility, and working with them to create new value for society. The work that we’re doing alongside Volkswagen in this space is exactly that.”

https://www.automotiveworld.com/news-re ... tric-id-3/
Volkswagen ID.3 Tour (77kWh), entregue em 12 de Fevereiro de 2021.

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Contacto:

Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por alexmol » 15 fev 2021, 09:03

Quanto ao pneu suplente parece que copiaram a Tesla :D a situação é idêntica, não veio nada com o carro!
Já procuraste nos fornecedores de pneus se existe esse modelo exacto à venda?

Outras questões sobre o carro e o carregamento;
- O limite de carga da bateria em percentagem dá para escolher em que gama?
- Dá para reduzir a potência de carga quando se usa o sabonete? Fotos do sabonete ?
Alexandre Moleiro

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Re: DB de um ID3 Tour (77kWh)

Mensagem por rimsilva » 15 fev 2021, 10:31

Arad79 Escreveu:
13 fev 2021, 22:12

Estranho. Podiam ter feito um banco mais interessante. Só faltava terem metido arame farpado para ninguém se sentar ali.
Verdade, o lado positivo é que dá espaço para a imaginação de quem não gostar e para o aparecimento de algumas soluções aftermarket para tornar o espaço mais util :D

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